субота, 4 квітня 2020 р.

Тренінг «Занурення в казкову країну моєї душі «Дитинство»

Напружений робочий день, часто стомлює наших педагогів і неминуче пов'язаний зі стресом. Стрес часто називають «чумою XXI століття». За статистикою, стресу піддається третина всіх людей, що працюють.
Сьогодні неможливо виховувати гармонійну, всебічно розвинену особистість без резервів психологічних знань, адже самопізнання свого внутрішнього світу і переосмислення своєї значимості у взаємодії з іншими дають велику можливість допомогти тому, хто її потребує.
Одноманітність у навчанні й роботі стомлює не лише дітей, а й педагогів…
Про те, як же можна розслабитися і зняти напругу безпосередньо під час роботи, та ще й серед навчального року!?
Методист Шода І.О. провела цікавий для педагогів тренінг «Занурення в казкову країну моєї душі «Дитинство».
В процесі тренінгу, педагоги спробували дослідити свій Внутрішній стан.
Відомий американський психотерапевт Ерік Берн стверджував, що всі ми в житті граємо певні ролі. Він проаналізував взаємини в багатьох парах і дійшов висновку, що проблеми починаються тоді, коли ми перестаємо бути щирими. Замість того, щоб бути собою, ми починаємо грати певні ролі.
Найчастіше роль, яку ми вибираємо, є основною для наших взаємин. На думку психолога, в кожному з нас живуть три особистості: «Дитина», «Батько» та «Дорослий».
Стан «Дитини», вчить нас любити, стан «Дорослого», наділяє нас силою і відповідальністю. Внутрішній «Батька» може зупинити нас тоді, коли дитина вже готова вирватися назовні. Е. Берн упевнений, що життя кожної людини програмується до п’ятирічного віку і всі ми живемо за цим сценарієм, прийнявши чи не прийнявши його правила...
Протягом тренінгу педагоги мали змогу розповісти про свої асоціації з дитинством, пригадавши й проаналізувавши свої дитячі спогади, покращили свій емоційний стан та психологічно розвантажились, адже у кожного на обличчі з’явились щирі посмішки та сміх!!! Працюючи в одному колективі, педагоги змогли перевірити себе, чи добре знають один одного – за вгадані дитячі фотографії отримували фрази, з яких збирали зміст загадки й переходили до наступних завдань. Працюючи в закладі дошкільної освіти, ми педагоги, самі того не усвідомлюючи можемо бути схожими на своїх маленьких вихованців і тому наступні завдання були - повязати колезі бант та подивитись поглядом дорослих на казкових героїв. Вихователі добирали героям професії, наприклад: Кіт Матроскін – фермер, Карлсон – аніматор, Шахрезеда – казкотерапевт, Колобок – гастролюючий співак, Кіт у чоботях – піар-менеджер…
Вихователі мали змогу пройти психологічні тести, аналізуючи свій внутрішній стан, виділити в собі головне та почерпнути ресурси, яких не вистачає кожному із нас. Психологічний тренінг завжди завершується досягненням поставленої мети. Педагогам вдалось знайти скарб – самих себе!
І на останок… Ми, всі, не схожі один на одного, але ми педагоги, тому не дивлячись на внутрішній стан, який ми обираємо – «Дитина», «Дорослий», «Батько», повинні залишатись толерантними, мудрими несучи те світло, яке зігріває людські душі…

Немає коментарів:

Дописати коментар